Sunday, February 20, 2011

BN Amalkan Undang Undang Sodiq Segaraga!

Baru saja SPR umumkan Pilihanraya Kecil Kerdau serentak dengan Merlimau,Umno Kuala Krau dah macam kena sawan.Tak sabar sabar belum lagi penamaan calon,bendera dacing dah penuh di semua peti undi macam esok dah nak mengundi.

Kalau di Tenang dan tempat tempat lain sebelum ni,habis bendera Pakatan Rakyat diturunkan oleh Majlis Daerah kononnya salah di sisi undang undang.Tapi bila BN yang pasang awal,mata penguatkuasa Majlis daerah semua jadi kabur.Bendera Pakatan Rakyat kalau kat permis persendirian pun mereka boleh nampak.

Selepas ini,anak anak muda yang sokong PAS tentu tak akan duduk diam melihat bendera biru yang menyakitkan mata mereka.Kalau mereka bertindak balas,mengibarkan bendera bulan purnama,menghijaukan DUN Kerdau sebelum penamaan calon,adakah pihak berkuasa Majlis Perbandaran Temerloh akan pejam mata saja.Masa ni lah mereka akan bercakap soal peraturan yang perlu diikuti.Semua peraturan yang nak diikut mesti menguntungkan Umno BN.Inilah undang undang Sodiq Segaraga.Kalau nak makan hanya boleh hidu baunya,kalau nak tidur hanya boleh di kandang kuda..


Bendera BN boleh dilihat di merata tempat dalam DUN Kerdau sejak SPR mengumumkan tarikh penamaan calon


1 comment:

Addin said...

salam perjuangan..artikel yang bagus..mohon linnkan blog ana http://addin77.blogspot.com...t.kasih