Friday, November 23, 2007

Nadi Kota:Nadi Maksiat


Sepasang remaja yang asyik melayan perasaan terkejut dengan kehadiran tetamu yang tak diundang di kaki lima sebuah kedai di Nadi Kota,Bandar Jengka.

Sejak kebelakangan ini kawasan perniagaan Nadi Kota sering menjadi tumpuan remaja membuat maksiat.Kawasan yang menjadi sasaran antaranya sekitar hadapan kedai Comel Handphone,depan Klinik Dr Ali,kawasan rehat berpayung berhampiran Hentian Bas Bandar Pusat,belakang Balora Mastika dan banyak lagi.Disamping kegiatan khalwat,bercumbuan dalam kereta ,adegan makan aiskrim pun ada.

Terdapat juga beberapa pondan sedang mencuba nasib di Nadi Kota.Pusat utama mereka ,kedai gunting sebelah Mak Mah Tomyam.Khabarnya mereka menyewa di tingkat atas.Ada yg bekerja kedai gunting,kedai ubat Hj Wahab(Penceramah Islam Hadhari) dan ada yang bekerja di UiTM.Kerja sampingan tak tahu ler pulak,tapi bila mereka keluar beramai-ramai,terjerit-jerit macam kat Zoo Negara,solek muka lebih pada betina.Tapi bila pandang lama-lama ,tekak rasa loyar perut rasa memulas..

Zaman Ustaz Raman jadi YB semua ada.Tapi kalau tanya pada dia,mudah aje jawapannya,'No komen",itulah jawapan yang di jawab kepada Shahidan Wartawan Mastika ketika temuramah beberapa bulan lepas.Malang orang Jengka dapat YB Serba Tak Tahu!.

Kepada Pencegah Maksiat yang dibayar gaji ,jangan dok goyang kaki eje,ronda rondalah waktu malam kat kawasan yang menjadi kubu maksiat,jangan tunggu bala Allah Taala turun.

Kepada Pasukan Unit Amal Malaysia yang terkenal dengan jolokan Tentera Merah,tahniah kerana sering ronda Bandar Jengka waktu malam dan nasihatkan para remaja yang tak ketahuan.Moga kerja ikhlas anda di teruma Allah.

No comments: