Friday, March 26, 2010

Gambar Gambar Kebakaran Rumah Engku Nurzaman


Engku Amirzahar tenang dihadapan rumah pesaka arwah ayahnda dan bonda .hanya tinggal kenangan
Terima kasih kepada pihak Bomba yang bertungkus lumus memadamkan api supaya tidak merebak.

Dari blog pemuda kuala Krau

25 Mac 2010, Jengka 15 - Satu kebakaran telah berlaku di Jengka 15 tengahari tadi kira-kira jam 12 tengahari. Api yang marak menjulang itu mengambil masa hanya lebih kurang 10 - 15 minit sahaja untuk membakar rumah keluarga Engku Nur Zaman & Engku Ami Zahar yang ke dua adik beradik ini adalah AJK DPP KAw. Kuala Krau.

Semasa kejadian, adik kepada Engku Nur Zaman yang tinggal 6 beranak di dalam rumah tersebut tidak dapat berbuat apa-apa kerana api begitu cepat marak dengan tinggi. Beliau yang bergegas mencari anaknya dan sempat mengambil kunci kereta untuk mengalihkan kereta yang berada hampir dengan rumah.

Anaknya selamat kerana awal lagi telah melarikan diri ke rumah jiran sebelah. Bomba yang sampai agak lewat sedikit berjaya memadamkan api dan hanya tinggal bilik air sahaja yang tidak terkena api.

Punca kebakaran masih belum dikenal pasti namun, menurut Engku Ami Zahar kebakaran ini berpunca dari percikan api yang terbakar dari box punca elektrik terkena tilam dan kain-kain yang berdekatan sehingga menyebabkan api dengan cepatnya merebak.

Us Shahril menyampaikan sumbangan kepada Engku Nur ZamanBersama Ketua Polis Bandar Jengka

Pada petang tadi, sampai rombongan dari Dewan Pemuda PAS Kawasan Kuala Krau yang diketuai oleh Us Shahril Azman Abdul Halim dan beberapa AJK nya yang lain. PAda masa yang sama juga Ketua Polis dari Bandar Jengka juga datang untuk mengambil laporan.

Walaubagaimanapun kerugian masih belaum di kenal pasti. AJK Dewan Pemuda PAS Kawasan Kuala Krau mengucapkan takziah dengan apa yang telah menimpa keluarga Engku Nur Zaman & Engku Ami Zahar. Semoga Allah mentaqdirkan yang terbaik buat semua kelruarganya. Amin.

No comments: