Wednesday, April 28, 2010

Botak Chin Lebih Bernasib Baik dari Aminul Rasyid


Nyawa rakyat 1 Malaysia begitu murah sekali.Ketika Botak Chin menjadi makhluk yang paling ditakuti orang awam dan kanak kanak,nasibnya lebih baik dari Aminul Rasyid dan Norizan.Pihak polis yang memburu beliau hanya diarah untuk menembak di paras pinggang ke bawah.Penjenayah bergelar Robin Hood Moden itu berjaya diseret ke mahkamah seterusnya ke tali gantung.

Tetapi di zaman Najib memimpin negara dan sepupunya diberi tanggung jawab menjaga keselamatan rakyat jelata,nyawa rakyat yang belum dibuktikan sebagai penjenayah menjadi lebih murah dari nyawa tikus!Pihak polis bukan lagi untuk dihormati,tetapi ditakuti.

Kalau rakyat ditembak penjenayah,mereka boleh mengadu kepada polis,tetapi kalau penjenayah itu ialah polis,apakah mustahil rakyat akan mengambil alih tugas polis!

Alfatihah untuk arwah adik Aminul Rasyid,moga kamu akan mendapat keadilan yang hakiki.

2 comments:

Anonymous said...

sama2 kita amik alih tugas polis...kalau dh bekerja tp penjenayah...penjenayah mesti di hukum...geram aku...nape polis terus tembak je?nape x tahan dulu....buat roadblock....lagi satu..parang tu betul ke ade dlm kete?jgn la buat fakta yg salah...tau la ade kuasa...jgn guna sebarangan,...huh

Anonymous said...

Tien chua pun langgar melayu hingga mati tapi.....dauble standard yau ni....itu salah polis bukan salah najib.tak de otak ke.... kalau macam tu anwarpun salah jugalah sebab anak buah mereka langgar orang hingga mati.