Saturday, March 5, 2011

176 Serah Borang ,4 Cawangan ANAK Dilancarkan di Jengka

Ketua Pemuda PAS Pusat Ustaz Nashrudin Tantawi
Presiden ANAK Mazlan Aliman

Sebahagian ahli ahli ANAK yang menerima sijil keahlian
Kaunter pendaftaran keahlian ANAK

Wakil wakil generasi kedua Felda Jengka 17,18,22 dan 23 menyerahkan borang keahlian kepada Presiden ANAK

Kempen Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan(ANAK) di 3 rancangan Felda dalam DUN Kerdau berjaya menambat hati anak anak peneroka Felda yang selama ini buta maklumat.Hasil usaha bersungguh sungguh aktivis ANAK selama hampir seminggu memberi penjelasan tentang hak hak mereka,malam tadi sebanyak 11o borang ahli baru telah diserahkan kepada Presiden ANAK oleh wakil generasi kedua daripada rancangan Felda terbabit.

Manakala kaunter pendaftaran ANAK yang dibuka selama 2 jam ketika majlis pelancaran berlangsung di Jengka 23 berjaya mendaftarkan 66 lagi ahli baru menjadikan jumlah semuanya 176 orang.Ini merupakan satu pencapaian luar jangkaan yang diharap akan membuka mata pengurusan Felda untuk lebih mengambil berat tentang isu isu generasi kedua Felda.

Dalam majlis yang dihadiri sekitar 200 orang generasi kedua Felda malam tadi,Mazlan turut melancarkan penubuhan 4 cawangan baru ANAK dalam Wilayah Jengka iaitu Jengka 17,18,22 dan 23.

Sebanyak 95 sijil keahlian baru turut diserahkan kepada ahli ahli ANAK yang telah mendaftar sebelum ini dari Wilayah Jengka.

Hadir sama dalam program tersebut ialah Naib Presiden PAS,Dato Tuan Ibrahim Tuan Man,Ketua Pemuda PAS Pusat Ustaz Nasruddin Hasan Tantawi,ADUN Ladang Dato Tengku Hasan dan beberapa orang yang lain

No comments: