Thursday, March 12, 2009

3 Soalan Panas Untuk YB Wan Salman

Apa khabar abang Wan?Dah setahun bergelar YB.Sihat?Keretapun makin besar nampaknya.Hidup makin senang .Bertuah jadi YB Umno ni.Tapi sebelum YB terlupa ,sekadar nak ingatkan balik janji janji YB dan tukang tukang kempen YB masa PRU dulu.Kita ni sesama Islam kena selalu ingat mengingati.

1.Ingat tak lagi janji YB kat generasi kedua Felda masa hangat kempen dulu.Apa jadi dengan projek rumah generasi ke2 Felda di Jengka 11 yang riuh bagai nak rak masa pilihanraya dulu?Habis beratus borang diisi anak peneroka kononnya lepas pilihanraya projek perumahan tu akan bermula.Berapa ramai anak peneroka terpedaya dengan janji YB ketika itu.Ketua Pemuda UMNO Jengka 14 cukup semangat dalam kempen PRU ketika itu mengatakan ,mereka akan pastikan hanya anak orang Umno saja yang dapat rumah tu.Berapa orang dah pemuda Umno yang dapat rumah tersebut?

2.YB,masa musim kempen dulu,ada seorang pemimpin Umno Bahagian Kuala Krau yang tolong kempen untuk YB di Jengka dalam ceramahnya di Desa Jaya mengatakan kalau BN menang sebuah hotel tiga bintang akan dibina di Bandar Jengka.Barangkali peneroka yang boring tengok batang getah dan sawit bolehlah bawa anak bini berehat rehat di hotel 3 bintang sambil mandi manda di kolam renang dengan anak isteri.Mana dia Hotel bertaraf tiga bintang tu?YB,yang sebenarnya Hotel Tiga Bintang ke Hotel 'Bintang Tiga'?

3.Semasa kempen PRU 12,YB ingat tak masa tu YB tabur janji atas surau di Matau akan selesaikan masalah Matau seminggu lepas YB menang.Sekarang dah setahun.Barangkali notis supaya penduduk berpindah dan bersedia untuk dirobohkan rumah dan kedai kedai mereka bermula April depan itulah yang dimaksudakan dengan janji YB nak 'selesai'kan isu Matau tu.Tak gitu YB?

2 comments:

Anonymous said...

lu org yg bodoh undi dia, dah jenih amno kaki klentong...padan muke mu semua..

Anak Bulan said...

Salam ziarah,

Bersuaralah kita sebelum PPSMI memupuskan Bahasa Melayu sebagaimana terpupusnya tulisan jawi ketika ini.


Kajian dapati 98 peratus mempunyai masalah dalam PPSMI


Anak Bulan

Bulanpenuh2012.blogspot.com