Saturday, March 7, 2009

Setiausaha Politik Azalina Yang Kena Siasat SPRM

Dari blog:Sayuti Omar
Pegawai Kanan seorang menteri yang dilaporkan disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ialah Setiausaha Politik kepada Menteri Pelancongan, Azalina Othman Said.

Setiausaha Politik itu ditahan sejak Rabu lalu dan dibebaskan hari ini ditahan kerana dikatakan terbabit dengan rasuah wang sebanyak RM70,000.SPRM seperti mana dilaporkan oleh media maya enggan mengulas berhubung penahanan Seitausaha Menteri berkenaan.

Ada unsur-unsur untuk melindungi identiti setiausaha politik berkenaan dan majikannya, kementerian tempat beliau bertugas.Setiausaha menteri berkenaan berasal dari Kelantan dan pernah menjadi wakil rakyat peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) apabila menang dalam pilihan raya umum 2004.

Ideniti setiasuaha politik ini disahkan oleh salah seorang pegawai pejabat Perdana Menteri didihubungi sekejap tadi.Apakah penahanan itu ada kena mengena dengan rasuah politik menjelang pemilihan agung Umno pada hujung bulan ini tidak dapat disahkan. "Saya tidak berani kata kenapa SP itu disiasat SPRM, tetapi dia adalah setiausaha politik Azlina," ujarnya.Azalina Othman Said adalah salah seorang calon yang akan bertanding sebagai ahli Majlis Tertinggi Umno

2 comments:

Anonymous said...

bila rasuah aje umeno, bila seks depan ke belakang ke semua keadilan, bila rasis je DAP, PAS?golongan extreem beragama katanya...tapi aku heran mcm mana kaki liwat boleh joint dengan orang yg menyatakan memperjuangkan islam??setau aku seks bebas, zina, liwat ditegah islam.ape lagi klu orang yg separa kominis mcm DAP tu...islam tak suka mcm tu

Umno Bodoh said...

Ada lagi yang bodoh macam anonymous ni.Tak ikut pkembangan ke @ memang tak de otak.Bicara dulu kau ikut tak?kau tak tau ke macam macam temberang Azizan,Musa Hasan dll.Macam mana kau sebut lagi pasal liwat.DAP kau kata rasist,komunis.Yang naik kan elaun guru KAFA kat Penang tu DAP ke Umno,yg suruh luluskan tanah untuk Pondok kat Kroh Perak tu DAP bukan Tajol Rosli.Yang tembak masuk Masjid negara tu FRU yg ikut arahan Umno bukan arahan DAP