Wednesday, April 8, 2009

Kenyanyukan Tun Mahathir Memilih Tempat Dan waktu Pulangnya

Tun Mahathir yang merasa dirinya belum nyanyuk itu ternyata telah nyanyuk dalam memilih waktu yang tepat untuk kembali kepada Umno.Jelaslah nawaitu mantan PM yang selalu mengkriktik kepimipinan 'Tiga Beranak' selama beberapa tahun ini tidak lain hanyalah kerana kepentingan peribadinya sahaja.
Parti Umno yang telah dimuntahi dan diludahinya serta dilumuri dengan berbagai najis kotoran sehingga parti tua itu tersungkur pada PRU 2008 yang lalu akhirnya dijilat kembali dalam keadaan kotoran yang ada belum di suci dan disamak lagi.

Parti rasuah itu masih lagi bergelumang dengan najis rasuah alias politik wang!Parti perkauman melayu itu juga masih dimurkai rakyat jelata angkara pengkhianatan terhadap bahasa sendiri hingga memaksa Tok Janggut alias Sasterawan Negara yang sudah tua turun ke jalan raya mengharungi gas pemedih mata bersama ratusan ribu rakyat jelata untuk selamatkan bahasa Melayu!

Ditengah tengah api kemurkaan rakyat jelata yang bersatu tak kira bangsa ,warna kulit dan anutan ,tiba tiba memanda Mantan PM yang bertanggungjawab membunuh bahasa anak watan sendiri dan tersohor dengan berbagai kezaliman selama 22 tahun pemerintahannya,telah memilih saat dan ketika ini untuk balik semula ke dalam tongkang yang sudah rosak dan sedang tenggelam!
Ditambah lagi parti yang sedang karam itu baru sahaja bertukar nakhoda yang dikaitkan dengan berbagai skandal dari kisah Ziana Zain di Port Dikson hinggalah Altantuya di Monggolia!Maka kembalinya Tun Mahathir ke bahtera lama yang beliau sendiri telah bocorkan hampir ke seluruh tubuh badan bahtera itu adalah melengkapkan kemusanahan ke atas parti rasuah yang tak boleh diperbaiki lagi.
Lantaran itu sekalung tahniah kepada pengundi Bukit Gantang yang menunjuk jalan pulang ke alam kemusnahan kepada parti yang terlalu angkuh bertuhankan nafsu sejak seawal merdeka lagi.

No comments: