Wednesday, April 8, 2009

Umno Takut Nga Kor Ming Faham Islam

Pelik juga dengan beberapa kerat pemimpin Umno termasuk seorang Profesor kangkung yang menjadi haru biru lantaran YB Nga Kor Ming dari DAP Perak yang memetik ayat ayat al Quran dalam ceramahnya.

Kalau atas alasan makhraj dan tajwidnya tak betul,bukankah wakil rakyat DAP tu masih dalam belajar dan baru sangat mengenali Islam semenjak berkawan dengan Hj Nizar ,baru setahun!Manalah fasih sebutan arabnya itu.

Kalau atas alasan dia mempergunakan ayat al Quran untuk menghalalkan sesuatu yang haram ,maka tunjuk lah kat mana dia salah gunakan?

Jika atas alasan Nga Kor Ming bukan Islam,tak boleh baca Quran,mana dalilnya?Ramai orang orang Cina di Kelantan yang bergaul dengan orang melayu suka juga menyebut Lailaha ilallah ketika melatah walaupun pelat sebutannya.

Tian Chua sejak sepuluh tanun lalu telah biasa memberi salam di awal ucapannya.Bala Subramaniam di Pahang pula sudah pandai menyebut Alhamdulillah dan selawat ke atas Rasulullah di awal ucapannya.Gobala pun selalu baca 'Wama karu wama karallah' .Kenapa tak dengarpun komen pemimpin Umno dan profesor kangkung sebelum ini?

Ya,kerana yang baca tu DAP!Itu saja sebenarnya.DAP yang dimomokkan Umno selamanya sebagai chauvanis,komunis,anti Islam dan berbagai label lagi.Maka jangan biarkan DAP itu dilihat baik pada pandangan rakyat.Biar ianya terus nampak bahaya walaupun baca Quran.

Umno tak pernah peduli pulak dengan gelagat penceramah penceramahnya dan beberapa kerat pemimpin Umno yang pernah menggunakan ayat Quran dan Hadis untuk mempertahankan kezaliman dan penyelewengan.

Di zaman PAS dipimpin Dato Asri,ada pemimpin Umno berceramah membaca Surah Al Asr dengan menterjemahkannya,"Demi Dato Asri,sesungguhnya manusia dalam kerugian melainkan orang orang Umno dan orang orang yang beramal soleh".

Penceramah Umno juga selalu membaca ayat Athi u'llah wa athi ur rasul wa ulil amriminkum dengan tujuan mengajak rakyat taat kepada pemimpin umno /BN.Mereka juga membaca Wa'tasimubihablillahi jami a,wa la tafarraku,jangan berpecah belah ,duduk dalam Umno semuanya.

Ada juga yang tak betul sebutannya,Amal maaruf Mungkar nankir!!! bukannya nahi mungkar.Ada juga yang kita dengar ,mengakhiri ceramah dengan Inna lillahi wa inna ilaihi rajiun!!! bukannya wabillahi taufiq...

Banyaklah kalau saya nak senaraikan.Tapi itu Umno.Umno tak salah,dia maksum.DAP saja yang salah.

Sebenarnya yang lebih jelas lagi,Umno cukup takut apabila orang bukan Islam cuba memahami Islam.Seandainya mereka faham,maka pendeklah umur Umno kerana tembelangnya pasti akan pecah.

Kepada mereka yang berkenaan eloklah renung surat terbuka dari TG Nik Aziz kepada pemimpin DAP itu disini

No comments: