Tuesday, November 24, 2009

Permit:Peraturan Polis yang Selalu Peningkan Kepala

Ketua Polis Kulaijaya yang kata dia tak keluarkan permit ceramah untuk Anwar menambah peningkan kepala kita.OCPD itu menegaskan dia tak pernah keluarkan permit ceramah pada musim bukan pilihanraya.
Sejak bila pula permit ceramah hanya boleh ketika pilihanraya?Tak boleh pada waktu lain.Cukup serabut,mana satu undang undang nak pakai.
Semasa PRU yang lalu,Ketua Polis Negara keluar kenyataan ,ceramah di permis persendirian tak perlukan permit.Tetapi pihak pemantau SPR dan polis yang datang ke Jengka 15 bertekak dengan saya kerana ceramah di rumah Hj Mat Isa tak ada permit.Saya dah jawab kepada pegawai berkenaan,ceramah ni tak perlu permit.Ini kenyataan Ketua Polis Negara!.Pegawai berkenaan jawab pada saya,kat kawasan Temerloh semua kena permit.Undang-undang tak sama ke?Tanya pegawai tersebut.
Saya jawab ,undang undang sama satu negara,yang menjalankan tugas saja tak ikut undang undang sebenar.
Pegawai berkenaan tak puas hati.Saya dimaklumkan ,pegawai tersebut hantar laporan kepada pihak atasan mengatakan saya buat kecoh!Undang undang mana mereka nak pakai pun saya tak faham!
Ketika Mazlan Aliman berceramah di Kota Gelanggi beberapa bulan lepas,seorang pegawai SB berasal dari Kelantan bersembang dengan saya,dia kata ceramah dalam permis sendiripun kena permit!!!!Huru hara lah jadinya kalau kepala otak polis macam JKKK!!

No comments: