Friday, July 2, 2010

Lakonan Demo 'Felda Tak Bengkrap' Di Jengka


Pagi tadi ada sekumpulan budak budak nakal yang gian nak demontrasi,belatih demontrasi di belakang Balora Mastika,Bandar Jengka.Kalau tak silap bos budak budak ni lah yang buncit perut dengan duit Felda.Jadi bertyempik lah mereka hari ini 'Felda Tak Bengkrap'!Ini adalah fitnah!Selalu kita demontrasi di tempat orang ramai,tapi kawan kita ni demontrasi kat ceruk tempat orang kurang lalu lalang.Sekadar nak ambil gambar untuk Sinar Harian.


Bukan apa,kalau demontrasi tu tengah tengah Nadi Kota,diketawakan orang pulak.Sebab nampak sangat nak mengampu Felda walaupun Felda pun menyampah dengan muka dia.Orang Jengkapun kenal sangat muka muka yang selalu kenyang dengan duit Felda ni.Dengar ceritanya perangai ketua demontrasi pagi tadi tu dah berjangkit pada anak perempuan dia pulak.Mana taknya lepas tak dipilih dalam MBF cawangannya,segala penyata kewangan,buku kira kira,baki duit MBF tak di pulangnya kepada pimpinan baru,sebab dia ingat MBF ini bapak dia punya.


Juak yang demontrasi dengan budak budak pagi tadi tentu saja ada kepentingan peribadinya,ni lah peluang nak jadi hero. Ada rezeki boleh jadi calon,banyak lagi duit Felda boleh diambil manafaat.Orang Jengka 11 pun belum lupa,kisah korban perdana pemuda Umno.Felda habis ratus ribu untuk beli lembu korban Pemuda Umno.Lepas lembu kena sembelih,tokey lembu pulak dikorbankan.


Kepada yang gian demontrasi 'Felda Tak Bengkrap' elok lah baca artikel yang buktikan kehebatan dirancangan Felda .Klik sini

8 comments:

BUJANG SUSAH said...

Salam.. hehehe.. lawaknya...

Iskandar Zulkarnain said...

mereka kena ambil kursus demostrasi...jom jadi pengikut dan emberi komen di blog saya juga http://kalammindamuiz.blogspot.com/

Anonymous said...

Sebenarnya peneroka bukan tau duit FELDA menyusut begitu banyak sekali. Parti2 Politik tdk bekerja memberi penerangan.Sepatutnya kemerosotan asset FELDA patut didedahkan faktanya kepada peneroka. Bagi mereka taw.

Anonymous said...

aku sokong dgn kata2 Anonymous,memang peneroka Felda bukan tahu pun tentang duit felda ni yg mereka tahu petik buah kelapa sawit bila dah masak, sdra mara aku pun ramai kat felda ni dari Jengka 1 sampai 12 mereka kata mana ada dpt rm 1000 setiap bulan spt yg di dakwa oleh yg berdemontrasi tu, kalau gitu senang byk lah tak payah kerja teruk2 nak kait buah.

Anti Kroni said...

Kalau org nak tahu,yg gemuk kat pintu kereta tu namanya Rahman Basri,Ajk Umno K.Krau.Dulu dia Pak Yet Cg Sabri.Berkempen giler nak kan Cg Sabri jd calon DUN Jengka.Skrg nampaknya dia yg ketagih nak jd calon.dia dah tinggal cg sabri..tu yg giler buat demo..nmpak sikit umnonya.
budak budak tu student kat pusat latihan dia belakang balora mastika.budak2 situlah yg dia guna untuk edar risalah masa pru dulu walaupun ada yg blum mumayiz pun.dia bekas ajk MBFM,bila dah tak de jwtn,dia passing kat anak perempuan dia jd exco pusat,lagi giler.duit MBF cawangan dia rembat,tu yg saya tahu.yg lain lu cari lah sendiri.

jengka99 said...

Mbfm wilayah jengka pun turut buat bantahan, ha kat sini :

http://www.facebook.com/index.php?lh=a3272e69bc0ea1ebc9ec4bbf01c69894&eu=2u9t0Etk12wJO5Tt4blBPg#!/album.php?aid=10828&id=100000834505930

Anonymous said...

Gambar2 bantahan MBFM WILAYAH JENGKA, isu Felda bankrap.

Facebook/Mbf Wilayah Jengka

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000834505930&v=wall&ref=ts

Anonymous said...

He he he