Monday, August 4, 2008

Anwar Kalah Di Permatang Pauh!!

Anwar adalah malapetaka kepada Umno.Dia adalah sebiji bom jangka yang dilontar masuk ke Parlimen dan bakal meletupkan bangunan bersejarah itu sekali gus membunuh barisan Menteri Kabinet sebelum letupan yang teramat dahsyat di Putra Jaya.
Bom jangka itu perlu dimusnahkan sebelum sempat meredah masuk ke bangunan Parlimen. Beberapa langkah perlu dilakukan seperti berikut;
Pertama:Malam pengumuman keputusan,apabila kiraan menunjukkan Anwar menang besar,Pegawai Pilihanraya pun menerima 'wahyu' dari Putra Jaya ,buatkan kesilapan teknikal dalam pengumuman keputusan macam di Pasir Putih atau Sanglang.Keputusan terbalik.Mat Ezam Pemilik 6 Kotak rahsia calon BN ataupun Datuk Firdaus (Yang Tendang Kotak) diistiharkan menang dengan majoriti 20 ribu.Terlopong mulut tok imam yang dah standby nak sepak peti undi.Anwar bawa ke Mahkamah,dua tiga tahun tak selesai,datang pulak pilihanraya baru.Terencat lah jalan ke Putra Jaya.

Kedua:Pada hari mengundi,dihantar pengundi hantu campur samseng yang diketuai KJ,buat kecoh ,berlaku huru hara,pilihanraya dibatalkan.Terencat juga jalan ke Putra Jaya.
Ketiga:Ketika penamaan calon,borang Anwar ditolak atas sebab teknikal.Mat Ezam atau Tok Imam diistiharkan menang tanpa bertanding.Anwar bawa ke mahkamah,tak sempat selesai Najib dah jadi PM.

Keempat:Hari penamaan calon,dibuat gangguan supaya dapat menghalang Anwar menyerahkan borang pencalonan.Macam Mat sabu dan Saifudin hampir kena pada PRU 2004 di Kedah.Bila Anwar dah masuk,masa dah tamat.Selamat jalan.

Kelima:Hari penamaan calon juga,saksi Anwar berjaya dibeli,dia tak muncul-muncul di pusat penamaan calon macam kes di Batu Kurau ,Larut dalam satu pilihanraya.Anwar gagal menjadi calon.

Keenam:Hari mengundi,pengundi masuk ke pusat pengundian.Bila nak pangkah PKR,cari logo tak de.Yang ade Anwar Ibrahim logo Roket.Orang ramai jadi kelam kabut.Pilihanraya dibatalkan kerana SPR silap cetak macam kes di DUN Panching,Kuantan PRU 2004.Pilihanraya Permatang Pauh diganjak ke tarikh lain,masa tu Anwar masuk semula ke Sungai Buluh.

Ketujuh,lapan,sembilan....banyak lagi yang penjahat-penjahat ini boleh rancangkan,yang penting Anwar mesti dimusnahkan sebelum ke Parlimen.

Apa yang penulis catatkan adalah andaian yang boleh berlaku dan semua contoh yang tercatat telahpun berlaku di negara ini. Jangan pandang remeh telahan ini.Ayuh pastikan bom jangka ini benar-benar berjaya menembusi tembok dinding bangunan Parlimen yang berdiri megah sejak sekian lama.Jangan sesekali kita tersilap langkah.Ayuh ke Permatang Pauh.Lawann Tetap Lawan!

No comments: