Saturday, December 17, 2011

ANAK Lantik Pakar Ekonomi Kaji Penyenaraaian FGVH


KUALA LUMPUR, 17 Dis — Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) telah melantik beberapa pakar ekonomi dalam satu jawatankuasa khas yang akan mengkaji kesan buruk penyenaraaian FGVH di Bursa saham dan akan memberi cadangan alternatif kepada Putrajaya yang dijamin lebih berkesan untuk mengukuhkan institusi Felda.

Anak juga akan menyediakan satu jalan alternatif untuk mengelakkan daripada penyenaraian itu berlaku yang tetap memberi keuntungan kepada peneroka.

Presiden ANAK saudara Mazlan Aliman berkata , lupakan penyenaraian, tetapi kukuhkan institusi Felda. Pelan penambah baikan ini akan diserahkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Dalam sidang medianya di ibu pejabat PAS di sini sebentar tadi Mazlan yang juga ahli jawatankuasa kerja PAS pusat berkata pihaknya turut menuntut perdana menteri berterus terang berkenaan tujuan penyenaraian tersebut.

“Anak percaya tujuan penyenaraian ini mempunyai motf tersembunyi pihak-pihak tertentu, perdana menteri harus memberi penjelasan sebenar berhubung perkara ini, katanya lagi.

Sehubungan itu, Anak telah menyerahkan surat kepada perdana menteri untuk menyerahkan memorandum berkaitan cadangan penambah baikan tersebut dan berharap dapat bersemuka secara empat mata dengan beliau bagi mendapatkan penjelasan sebenar.

“Kata putus terletak di tangan perdana menteri, kami telah menghantar surat kepada beliau untuk menyerahkan memorandum tersebut, tetapi masih lagi belum ada jawapan balas.

“Anak berharap dapat bersemuka dengan perdana menteri bagi mendapatkan penjelasan sebenar,” jelasnya lagi.

No comments: