Tuesday, August 11, 2009

Salam Dari Negombo: Tolong Simpan Mayat Umno

Salam buat semua pengunjung. Saya beserta rombongan umrah anjuran Unit Amal Pahang dan Dewan Muslimat PAS Pusat sedang berada di Negombo, Sri lanka di tepi Laut Hindi. Kami transit dua hari di sini. Semalam siang hari kami begitu panjang sekali. Bertolak dari KLIA sudah pukul 2.30 petang, sampai di Sri Lanka baru jam 3.00 walhal sudah terbang lebih kurang 4 jam.

Bersama kami Ustazah Nuridah, Ketua Muslimat PAS Pusat. Kakitangan Harakah Anissofian turut bersama. Esok kami akan meneruskan perjalanan ke Jedah dan terus ke Madinah selama tiga hari. Kemudian akan ke Mekah selama 12 hari. InsyaAllah sempat berpuasa 4-5 hari di Tanah Suci.

Kami balik 26 Ogos, tak sempat nak tengok Muhyiddin terkencing di Permatang Pasir. Sahabat di Permatang Pasir tolong simpan mayat Umno untuk tatapan kami kali terakhir. Boleh awetkan guna mumia Firaun untuk tatapan anak cucu cicit kita.

Insya Allah kami tak lupa mendoakan kemangkatan Umno dalam PRK itu nanti.

Hidup Islam!

Hancur Umno, undur FRU!

8 comments:

Anonymous said...

Ustaz...

Tahnaiah, nak pergi umrah pun boleh cakap macam ni...

Teruskan maki-makian...
Islam berjihad dengan maki, baru syahid...

- Unit Amal yg tak pernah beramal

b.tan said...

salam,
patutlah komen di atas tu bangang, sebab tak pernah beramal.
sekian.

Anonymous said...

TAKE BEER !!!
TAKE BEER !!!
TAKE BEER !!!

P ermainkan
A gama
S endiri

???????????? who care?

penyapu sial said...

ha ha ha...ada rupernya terase dia kena maki...kalau nak bermaki makian sekali pun...sila lawati ...wwww.penyapusial.blogspot.com..ada ynag kena makan penyapu...!!!

Anonymous said...

LabbaikaLLah hummalabbaik...
Sejak bila pulak mamat umno kat bawah tu warak..biasa la maki benda salah dan sesat. Jumpa tak dalam quran ayat maki Abu Lahab...ada kan? Allah maki abu Lahab sebab tolak Islam...kan sameee ye tak umno?.....

Abdullah said...

ASSALAMUALAIKUM WRT...

Entah yang mana satu ayat MAKI-MAKIAN tu, saya krg pasti. Yg pastinya ada ayat:

"tolong simpan mayat Umno..."
"Insya Allah kami tak lupa mendoakan kemangkatan Umno.."

Mungkin ini yg dikatakan maki-makian. Saya ingin cadangkan, jika hendak MAKI-MAKIAN, penulis boleh gunakan 'ayat maki' yang sebenar antaranya:

1. "Umno ni memang babi, celaka, sial, setan..." Atau,
2. "Umno memang bangang, gila, sial, tak guna satu sen, bla bla..."

Tapi saya yakin, Tukul Besi tak sanggup dan tak sampai hati guna ayat tu. Tok Guru Presiden dan Mursyidul Am tak ajar ahli PAS cakap begitu. Islam juga tidak ajar memaki hamun.

Yang Islam ajar ialah berjihad menentang kemungkaran. Adapun kemungkaran dalam Malaysia sekarang ni, Umno lah ikonnya. Maka PAS dan Amal menentang Umno kerana dasar mungkarnya, dasar mengekalkan arak dan judi, dasar menolak mentah2 hukum Allah, dasar zalim ISA tangkap orang tanpa bicara, tanpa didakwa dan tanpa kesalahan dan dosa...

Kebetulan pula Umno yang ditentang ini sudah semakin uzur dan hampir nak padam. Maka Tukul Besi mengolahnya dengan ayat yang nak menggambarkan Umno semakin menuju ke alam barzakh.

So, tak salahkan? Ayat penyata. Bukan ayat maki. Kalu tak paham, eloknya masuk tusyen BM dulu lah.

Salamun Ala Manittaba'al huda...

Kalam Nadi Kota said...

Terima kasih kepada semua yang bagi komen. Terima kasih kepada penyokong Umno yang beri respons. Sekurang2nya saudara turut berkunjung ke sesawang ini. Moga satu hari nanti Allah bagi hidayah kpd saudara...

Selagi hayat dikandung badan, selama itu peluang untuk bersama gerakan Islam terbuka luas. Bila malaikat cabut nyawa, jangan lagi menangis untuk hidup kembali untuk berjuang dengan gerakan Islam yang dipimpin oleh para ulama'.

aliman said...

umno/ pas / pkr / semua pun sama ja. yang pengikut nya pun bodoh. aku tak lah tau sgt pasal agama. tpi siapa yg pandai tu, tak patut dengan mata yg melihat,telinga yg mendengar boleh tak nampak kebenaran nya. malu dgn semua peminpin islam yg hanya menggunakan nama islam dalam perjuangan nya.
kalau dh masuk politik, utk kepentingan rakyat, xperlu gunakan islam dalam perjuangan. rakyat pun bodoh. siapa kemungkinan kaum munafik,mungkin ketua agama kita, ada kemungkinan. zaman rasulullah pun dia dh boleh sembahyang belakang nabi kita. sekarang berapa lama zaman itu berlalu, dan sudah ditetapkn tiada lagi pengantinya. jahanam semua politik, tanda besar pun dah nk mula. siap2kn diri untuk peperangan antara kaum. kita kat malaysia pun dah goyang. takkan buta kot tk nampak. pas warak,umno jahil. tpi memalukan bila warak boleh berkata sesuatu yg seolah2penentu atau menyamai tuhan. dan lagilh memalukan bila umno yg dianggap sebaliknya boleh menegur/menasihatkn pas yg warak dengan apa yg ada di ajarkan dalam islam, yg juga menjadi slogan perjuangan pas. mungkin ilmu dh tinggi sangat sampai lupa apa yg rendah.