Friday, December 5, 2008

Peluang Remaja/Belia Dalami Agama Di Jengka

Peluang terbaik untuk kalangan remaja/belia yang bukan dari aliran sekolah agama untuk mendalami pengetahuan Islam di sekitar Jengka.

Pusat Pendidikan Islam As Syafie yang mengendalikan Kelas KAFA dan Al Quran kaedah Qiraati serta Kuliah Kuliah Fardhu Ain untuk dewasa meneroka ruang baru bagi memberi peluang kepada para pelajar melengkapkan pengetahuan agama mereka sebelum melangkah ke menara gading ataupun terjun dalam kerjaya masing masing.

Selain menekankan kepada Asas Fardhu Ain,para pelajar akan menceduk khazanah ilmu dari kitab kitab karangan Ulama ternama.Antaranya Kitab Maza Ya' Ni(Apa Erti Saya Menganut Islam) oleh Ustaz Fathi Yakan tokoh gerakan Islam Lubnan,Fiqh Sirah oleh Dr Ramadhan al Buti,Hadis ArBain Imam Nawawi,Tafsir Al Quran oleh Ahmad Sonhadji,Manhaj Usrah oleh Ustaz Idris Hj Ahmad dan lain lain lagi.

Kelas selama tiga bulan akan bermula pada 5 Januari 2009 bertempat di Dewan KAFA Nadi Kota,Bandar Jengka.Kelas akan diadakan setiap Isnin hingga Khamis dari jam 8.30 hingga 12 tengahari.

Untuk pendaftaran dan pertanyaan sila hubungi 0199855883
Info lanjut klik sini
Lain lain iklan di sini

No comments: