Saturday, December 27, 2008

Pendedahan Kezaliman ISA Malam Ini

Jangan lupa malam ini ,ikuti pengakuan bekas tahanan ISA
Sabtu 27 Dis 08
Jam:9.00 malam
Di:Markaz PAS Jengka 17
Bersama:
YB Saari Sungip(Bekas Tahanan ISA)
Ust Shahril Azman Al Hafiz(Exco DPP Pahang)
Ust Fazli Ibrahim(Ketua Lujnah Pembelaan Islam DPP Pahang)
Kuliah Subuh & Tygn Slid
Ahad 28 Dis 08
Tangisan Di Bumi Palestin
bersama YB Saari Sunggip
di Masjid Lama,Bandar Jengka

1 comment:

Anonymous said...

Sengsara kerana lelaki kemboja

Oleh ASRON MUSTAPHA
mohdasron.mustapha@kosmo.com.my



NORAISYAH menangis teresak-esak ketika memeluk ibunya, Fatimah Shahdan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), semalam.

--------------------------------------------------------------------------------


SEPANG – Dia sanggup ‘bernikah’ senyap-senyap dengan lelaki Kemboja, lari meninggalkan Malaysia tanpa khabar berita selama empat tahun dan akhirnya mendapat balasan apabila hidupnya terseksa semata-mata kerana penangan cinta lelaki negara berkenaan.

Pengalaman wanita ini, Noraisyah Syed Mohd, 27, telah keluar daripada kes biasa yang melibatkan wanita tempatan lari mengikut lelaki dari Lombok, Indonesia atau Pakistan. Dugaan yang dihadapinya lebih teruk.

Noraisyah mendakwa dia bukan sahaja jadi mangsa buli suami yang dulu penyayang tetapi bertukar menjadi kaki pukul tetapi juga tertekan hidup dalam keluarga mentua di Kemboja yang saban hari berjamu makanan haram.

“Lebih pilu saya tidak boleh menjalankan tanggungjawab sebagai seorang muslim dan terpaksa makan makanan yang haram kerana keluarga suami makan babi,” katanya ketika ditemui sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini semalam.

Noraisyah yang kelihatan cengkung, tiba bersama dua anaknya hasil hubungan dengan lelaki tersebut, Mohd. Azri Haikal, 4, dan Mohd. Fauzi, 18 bulan.

Wanita itu dengan nada sayu menceritakan, dia mengenali lelaki tersebut yang namanya Islamnya Mohamad Abdullah, 30, sewaktu mereka bekerja di sebuah kilang elektronik di Senai, Johor dan berkahwin secara senyap dengan mendakwa dinikahkan oleh seorang lelaki warga Kemboja pada 2004.

Perkahwinan mereka bagaimanapun tidak didaftarkan.