Wednesday, September 10, 2008

Tok Nan:Calun Paling Layak Pimpin Pemuda Umno

Satu kehilangan besar bagi Pergerakan Pemuda Umno seluruh Malaysia apabila salah seorang calun yang paling layak menjadi Ketua Pemuda Umno selain Khairy Jamaludin telah menarik diri.

Dato Nan,MB Pahang yang mengumumkan akan bertanding Ketua Pemuda Umno baru-baru ini tiba-tiba menarik diri kerana 'takut menang'.Selaku rakyat Pahang kami merasakan beliau paling layak memimpin pemuda Umno di atas contoh teladan yang ada pada diri beliau mampu untuk menarik minat pemuda kepada Umno.

Antara sikap berani beliau ialah yang memang telah diketahui ramai antaranya:

1.Beliaulah satu satunya pemimpin Umno yang berani menonggeng punggung kepada penyokong pembangkang ketika penamaan calun Pilihanraya Kecil Sanggang ketika pemimpin Umno yang lain hanya berdiam diri.

2.Beliau juga telah menunjukkan isyarat lucah dengan jarinya dihadapan ribuan manusia ketika itu yang amat sesuai dengan akhlak sebahagian pemuda Umno.Contoh teladan beliau telah diikuti oleh pemuda-pemuda Umno di Permatang Pauh baru baru ini.

3.Beliau berani memaki hamun kepada akhbar arus perdana dengan berkata 'Pergi Jahanam'

4.Beliau suka menggunakan perkataan kesat seperti beruk,taik dan lain-lain.Tak jauh bezanya dengan menantu Pak Lah.

5.Beliau berani berkata kepada ahli Umno,"Kalau letak berukpun boleh menang(kerana ahli Umno akan undi)"

6.Beliau pernah mendapat jolokan MB Samseng kerana didakwa pernah membelasah seorang ahli Umno.

7.Dato Nan berani mengugut seorang guru JQaf dengan memaksanya meletakkan jawatan kerana pernah menjadi calun PAS dalam pilihanraya.

No comments: