Wednesday, September 17, 2008

Umno:Parti Cacamerba ,Dari Elit Kepada Gangstarisme


Walaupun Pak Lah gembira kerana masih dapat berkuasa hari ini(16 Sept) hinggalah untuk beberapa hari lagi atau beberapa minggu lagi atau sebulan dua lagi tapi Pak Lah tak boleh nak gembira sangat kerana Umno yang beliau pimpin hari ini menunggu hari saja nak diusung ke jirat.

Parti melayu yang lahir diistana Johor itu dah jadi parti cacamerba.Dok riuh pasal Ahmad Ismail yang mulakan api perkauman,tup tup Raja Petra dan Teresa yang kena ISA.Mamat Bukit Bendera tu hanya kena gantung 3 tahun.Tak ngaku salah pulak tu.

Tengah sibuk pasal si mamat tu,muncul pula mamak bendahara yang dah tua dan kuat merajuk nak dibawa balik oleh hulubalang Johor.Che Det yang dah bertabur muntahnya dalam rumah Umno nak jilat balik muntahnya itu,mungkin boleh jadi Badang yang makan muntah hantu,tiba tiba jadi gagah.Bila dah gagah Che Det nak lawan sapa?Bukan nak selamatkan Umno,tapi nak belasah Dolah dari dalam sebab Dolah tak berperanan nak selamatkan Che Det.Macamana Dolah boleh biarkan Brother terlepas masuk ke Parlimen ,pintu ke Putrajaya!Kalau Brother dah sampai ke Putrajaya,alamatnya giliran Che Det pulak nak lebam mata.

Tengah syok Che Det nak balik makan muntah dia,Panglima dari negeri tanah tumpahnya darah Umno cuba membuat onar.Derhaka kepada Tuanku Dolah!Rupa-rupanya dia bersungguh nak bawa balik Mamak Bendahara kerana ada udang di sebalik kue teaw.Betempurlah Panglima Johor dengan Dolah.

Tak dan selesai pertempuran,Memanda Menteri dari Kota Bharu yang jaga undang undang letak jawatan kerana tak setuju undang-undang lapuk yang Mat Saleh buat untuk tangkap Chin Peng dikenakan kepada rakyat Malaysia hari ini.

Walaupun pagi tadi RTM siarkan lagu SM Salim:Apa Dah Jadi ,yang dituju khas kepada Brother yang bercita-cita nak ambil alih negara sehari dua ni,tapi eloklah kalau juak-juak Umno pikirkan balik 'Apa Dah Jadi Dengan Umno'.

Umno yang lahir sebagai parti elit hari ni bukan setakat cacamerba tapi dah jadi Parti Gangstar.kalau tak percaya cuba baca tulisan Kolumunis Sinar Harian di link berikut http://draisaryee.blogspot.com/2008/09/umno-tetap-umno-enggan-berubah.html

No comments: