Tuesday, November 25, 2008

Sokong Kezaliman ISA :Apa Jadi Dengan Dr Maamor?

Hidup Melayu, Hidup Islam???Islam mana yang halalkan kezaliman ISA? Wanita Cina yang tak berupaya dilempang hingga tersungkur kerana menentang ISA yang diperjuangkan PEWARIS

Tak puas lagi,kereta wanita Cina jadi mangsa keganasan PEWARIS,Musa Hasan tak nampak ke? PENGKID Haram,Colgate haram,ISA tak haram???Dr Maamor tolong jawab.

Dr Maamor Osman memang terkenal dengan kesungguhannya memperjuangkan produk halal dan suci untuk kegunaan umat Islam.Sebagai Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia usaha yang dilakukannya sebelum ini sangat saya hargai.

Walaupun terdapat cerita tidak sedap saya dengar dari kawan saya,orang penting di JAKIM berkenaan tokoh ini,saya abaikan saja apa yang sahabat saya ceritakan itu.

Ketika demontrasi di hadapan Kedutaan Thailand anjuran pemuda PAS membantah kekejaman tentera Thai ke atas umat Islam,Dr Maamor bersama pimpinan utama pemuda PAS telah masuk ke kedutaan menyerahkan memo bantahan.Tak ramai orang yang seberani itu untuk bersama pemuda PAS.

Tapi itu semua cerita lama.Dr Maamor tiba tiba menunjukkan sikap pelik apabila bersama dengan NgO baru bernama PEWARIS.Tidak tahu kemana arahnya hendak dituju apabila beliau bersekongkol menjadi alat Umno untuk mempertahankan ISA yang telah menzalimi ribuan rakyat Malaysia sejak diwujudkan.

Dalam masa yang sama beliau melaungkan Islam sebagai dasar perjuangan mereka,tetapi tergamak pula membiarkan umat Islam yang menjadi mangsa ISA terus dizalimi.Saya sudah tidak faham apa jadi dengan Dr Maamor hari ini.Apakah apa yang dicerita rakan saya di JAKIM dulu memang ada kebenarannya.

Lihat saja pada program mereka di Kuala Lumpur baru baru ini.Anggota kumpulan ini sanggup mengejar seorang wanita Cina hanya semata mata kerana wanita itu melahirkan protesnya menentang ISA.tak cukup dengan itu wanita itu tersungkur dilempang seorang peserta yang mengejarnya.

Dr Maamor bersama beberapa orang 'ayahanda' boleh menutup mata dengan kezaliman ISA dan telah diperangkap dalam isu perkauman.Kain kain rentang yang mereka pasang mengecam Teresa Kok yang menjadi mangsa fitnah pemimpin Umno,sedangkan pemimpin DAP itu tidak pernah mencabar umat Islam pun.

Satu kain rentang yang dipasang tertulis,"PENKID HARAM,bukan melayu jangan masuk campur hal Islam" cukup mengelirukan.Sejak bila pulak Islam menjadi milik mutlak orang Melayu.Kenapa ditulis 'bukan melayu' tidak 'bukan Islam'?Adakah mereka sengaja nak bangkitkan sentimen permusuhan melayu-cina.Tetapi buktinya memang jelas,apa jadi dengan wanita Cina yang memprotes mereka?Mereka memperjuangkan Islam atau perjuangkan Melayu.

Dr Maamor sewajarnya tidak menyeret PPIM dalam kemelut perkauman anjuran PEWARIS.
Kalau Dr Maamor benar benar nak jadi hero ,tolong bawa anak buahnya bersama 'ayahanda-ayahanda' dan semua anakandanya yang berarak di ibu kota baru baru ini ke Stadium Bukit Jalil 29 November ni untuk menghalau Inul Dangdut dan menyelamatkan anak anak melayu dari terus rosak.Jangan berdolak dalik.

Berita berkaitan di Harakah Daily

1 comment:

Seladang said...

Mereka seperti dia ini masih mengizinkan Undang-undang rimba untuk mentadbiri manusia! Otaknya` sama dengan otak penjajah! Tiada peri kemanusiaan! Sokong membabi buta asalkan poket penuh duit! Jenis ini samalah dengan udang yang otaknya bercampiur tahi di kepala, jalannya mengundur.

Undang-undang rimba (ISA)adalah undang-undang manusia yang tidak bertemaddun! Ianya dilaksanakan masa kini oleh manusia yang pengecut, takut, dayus dan semata-mata rakus dengan kuasa!

Inilah undang-undang yang disokong oleh manusia dengu dan tidak bertemaddun!