Friday, March 26, 2010

Tuduh Mazlan Penghasut:MP K.Krau Hina Anak Peneroka

MP Kuala Krau Ismail Said berucap di Parlimen menuduh Mazlan Aliman Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan menghasut generasi kedua Felda agar membenci kerajaan. Dia menyebut Mazlan juga menghasut membeci kerajaan dengan bukunya berjudul 'Felda: Dulu Tolong Sekarang Along.'

Sebelum ini, Ismail Said yang juga Ketua Umno Bahagian Kuala Krau pernah bertanya kepada lawannya Ustaz Kamal Syaari calon Pas Parlimen Kuala Krau, "kenapa kamu lawan kerajaan lagi, kan kamu anak peneroka?

Tak cukup kah dengan apa yang kerajaan bagi?" Kebetulan Ustaz Kamal Syaari adalah anak peneroka Felda Padang Piol Jerantut.Penulis tidak mahu menjawab tuduhan MP Kuala Krau ini kerana Dr Lo Lo MP Titiwangsa sudah mencabar beliau menjawab fakta-fakta dalam buku Mazlan jika benar Felda tidak menyeleweng. Penulis juga tidak mahu menjawab tuduhan Mazlan menghasut kerana penulis tahu, Ismail Said menyangka dia sahaja di Parlimen Kuala Krau ini yang belajar tinggi sampai mendapat degree di UKM, manakala yang lain belajar setakat darjah enam sahaja sehingga begitu tidak cerdik menerima hasutan Mazlan Aliman.

Orang-orang Kuala Krau, Jengka, Keratong, Bera dan Cini tidak ada yang belajar sampai ke universiti dan cerdik seperti Ismail said, bahkan sekolah-sekolah menengah juga ditutup semuanya di Parlimen Ismail Said ini sehingga mudah sekali menerima hasutan Mazlan. Saya juga tidak mahu jawab tuduhan Ismail Said ini kerana jika dicabar oleh Mazlan untuk berdebat isu Felda ini pun, sudah pasti dia tidak akan menyahutnya.

Cuma satu soalan sahaja yang penulis hendak simpulkan kepada Dato Ismail Said. Pegawai kanan siapakah yang menghubungi salah seorang bekas orang kanan MIC bahagian yang tinggal di sebuah felda, meminta supaya dijatuhkan salah seorang ahli jawatankuasa Umno bahagian yang anak dan kroninya memegang jawatan dalam majlis belia felda.

Pegawai kanan MP manakah yang turut sama meminta bekas orang kanan MIC yang masih belia itu supaya mendedahkan penyelewengan dalam majlis belia felda yang dilakukan oleh salah seorang ajk Umno bahagian? Jawab segera persoalan ini sebelum didedahkan lebih banyak lagi.Komplot yang berlaku diatas menunjukkan pemimpin BN sendiri hendak menjatuhkan sesama mereka kerana tidak puas hati dengan penyelewengan rakan-rakan mereka dalam Majlis Belia Felda. Itu baeru dalam hal kecil. Belum lagi hendak menjawab tududuhan-tuduhan dalam buku Mazlan.

No comments: