Friday, June 25, 2010

Wira Negara Ke Gaza Akan Bersama Penduduk Jengka Isnin Ini


Salah seorang dari 12 wira negara yang sangup menggadai nyawa dalam Misi Kemanusian Ke Gaza baru baru ini akan menemui rakyat Pahang sekitar Jengka ,Isnin 28 Jun.


Tuan Haji Jamuliddin Elias,Timbalan Presiden Yayasan Amal Malaysia yang terselamat dalam serangan tentera Israel ke atas kapal Mavi Malmara akan berkongsi pengalaman tentang kekejaman tentera Israel ke atas penduduk Palestin dalam program yang disusun Yayasan Amal Malaysia(Pahang) selama dua hari di negeri ini.


Pengerusi Yayasan Amal Malaysia(Unit Jengka) Ustaz Azri Syamsudin dalam kenyataannya berkata,sempena kunjungan Haji Jamuliddin ke Pahang pihaknya telah menyusun tiga program di sekitar Jengka.


"Pada jam 11.00 pagi hari Isnin ini,beliau akan bersama dengan pelajar-pelajar Sekolah Menengah sekitar Jengka bertempat di Maahad Sultan Ahmad Shah Bandar Jengka yang menjadi tuan rumah program",kata beliau.


Sementara itu pada jam 5.00 petang Wira Negara itu akan bersama dengan belia dan beliawanis di Jengka 16.


Kemuncaknya disebelah malam,beliau akan menyampaikan ceramah dalam Majlis Malam Hapuskan Air Mata Gaza bertempat di masjid Jengka 15.Pelancaran Dana Palestin juga akan diadakan pada malam tersebut.


Ustaz Azri dalam kenyataannya menyeru semua pihak untuk sama sama hadir ke program kemuncak pada sebelah malam untuk mendengar ceramah tersebut dan menghulurkan sumbangan derma untuk membantu rakyat Palestin.


Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada semua pihak termasuk Pejabat Agama Islam Daerah Jengka yang memberi kerjasama yang baik dalam menjayakan program tersebut.

1 comment:

Hisyamuddin Che Ali said...

Baguslah..smoga rakyt sedr akn kjhtn Israel ini..jg kjhtn umno sekali (mhn link, shbt)