Saturday, January 5, 2008

Sambut Tahun Baru Dengan Maksiat,Ubah Pemimpin Dahulu


Seperti sambutan tahun baru sebelum ini,begitulah juga pada malam 1 Januari yang lalu,ribuan rakyat khususnya para remaja berkumpul di ibu kota dan merata tempat menunggu detik 12 malam untuk mereka berhibur tanpa sempadan dengan pasangan -pasangan mereka.
Tiada bezanya sebelum lahirnya Islam Hadhari dengan zaman wujudnya Islam Hadhari.Negara turut dikejutkan dengan kemunculan DVD lucah Menteri Kesihatan,Chua SoiLek di ambang sambutan tahun baru.
Bagi remaja di Jengka,tidak kurang mengambil kesempatan untuk bermesra dengan pasangan masing-masing di lorong-lorong gelap,di celah celah kedai.

Alhamdulillah saya dan beberapa rakan diberi kekuatan untuk melaksanakan amar maarof nahi mungkar pada malam tersebut,tidak lain atas rasa kesedaran tidak sanggup melihat para remaja kita terus rosak .Tapi apa yang menghairankan sepanjang menjalankan operasi sukarela bersama rakan rakan dari Unit Amal,tidak pernah sekali pun kami terserempak dengan kelibat para penguatkuasa yang dibayar gaji untuk mencegah kemungkaran.Apa nak jadi.

Tapi apa nak pelek berada dalam negara yang pemimpinnya sendiri tidak menunjukkan sikap dan akhlak yang baik.Mereka hanya berpura-pura di depan rakyat jelata,tetapi kekadang sifat sebenar mereka tak mampu di sorok.Maka muncullah DVD Chua,kes Al Tantuya,Dato Nan dengan aksi lucah dalam satu pilihanrya kecil beberapa tahun,kes MP dari Ampang dan Ahli Parlimen Gombak dengan skandal isteri orang dan macam-macam lagi.Untuk membetulkan rakyat,pemimpin perlu dibetulkan terlebih dahulu.

No comments: