Tuesday, May 6, 2008

BN:Beras Naik!

Akhirnya apa yang dibimbangkankan oleh parti-parti Pakatan Rakyat(dulu BA) sebelum pilihanraya lalu tentang kenaikkan harga barang keperluan utama rakyat berlaku juga pada hari ini,tidak sampai dua bulan BN kembali berkuasa walaupun dengan simple majoriti.
Kenaikkan harga makanan ruji utama rakyat negara ini dengan begitu mendadak sekali mengiyakan apa yang sering diperingatkan parti-parti pembangkang setiap kali pilihanraya dan shahihlah BN itu bermaksud BARANG NAIK,BERAS NAIK,BANYAK NAIK dll.
Di Bandar Jengka,beras mutiara 10 kg yang biasanya di jual dengan harga RM19 kini berharga antara RM25-28!,di Temerloh mencecah RM 34!Tahniah.
Macam biasa, juak-juak pembesar negara akan berlagak seolah-olah mereka begitu perihatin dengan kesusahan rakyat .Semalam Perdana Menteri bersuara macam Timbalannya sewaktu kenaikkan harga minyak dulu.Apa kata PM?
Ubah gaya hidup!Berjimat cermat!Itulah pesannya.Apa yang nak diubah gaya hidup?Kalau sekarang makan nasi,tukar makan benda lain pulak?Nak berjimat,kurangkan makan nasi,sehari sekali cukup.Itulah berjimat cermat agaknya.Nasihat itu seolah-olah rakyat Malaysia boros memakan nasi.Rakyat diajak berjimat cermat,pemimpin bagaimana?

No comments: