Tuesday, August 26, 2008

Dari Permatang Pauh Ke Putra Jaya


Syabas dan tahniah buat seluruh pengundi Permatang Pauh yang membuka jalan kepada Dato Seri Anwar Ibrahim untuk ke Putrajaya dalam tempoh terdekat ini.Tiada apa yang mampu untuk diungkapkan melainkan sebesar besar syukur kepada Allah di atas keputusan PRK Permatang pauh yang telahpun diketahui oleh seluruh rakyat Malaysia.

Ternyatalah perpaduan di kalangan pendokong Pakatan Rakyat dari kalangan pendokong PAS,PKR dan DAP amat erat dan tak mampu dipecahbelahkan dengan apa juga dakyah.Hanafi Mamat yang hanya mendapat 92 undi ternyata gagal menarik sokongan pengundi PAS yang kononnya menolak Anwar Ibrahim.Terbukti juga keseluruhan pengundi PAS terius wala' denmgan arahan pimpinan tertinggi untuk memenagkan DS Anwar.

Jam 11 mlm tadi saya baru berkesempatan menonton ulasan di Bernama TV.Turut disiarkan ucapan Dato Najib,TPM yang berkampung beberapa hari di Permatang Pauh.Kalau semalam beliau begitu sombong berbicara,malam ini ucapannya tadi seolah-olah beliau baru saja bertaubat dari berbagai dosa dan sesekali mukanya macam baru lepas selesai zikir munajat,berpinar-pinar biji matanya menahan air mata dari mengalir.

Mungkin di saat ini beliau sedang ditenteramkan oleh Rosmah di atas kesedihan bersangatan dan 'besarnya kemaluan' beliau dengan keputusan yang memeranjatkan. Orang Permatang Pauh 'tak klapaq' pada punggung si Saipol yang di lelong oleh Dato Najib di merata ceruk.

Bagi menantu PM dari Rembau yang datang membawa kain kapan dan penggali kubur untuk mengebumikan Anwar ,amatlah wajar beliau membungkus badannya dengan kain kafan dan minta lah pembantu-pembantunya menghumban dirinya ke dalam kubur yang dah siap digali.

Kepada DS Anwar ,selamat berjuang dan melangkah ke Putrajaya.

No comments: