Saturday, July 11, 2009

Natrah Sudah Tiada

Natrah@Maria Hertogh gadis Belanda yang berkahwin dengan Mansor Adabi yang mencetuskan kontrovesi di Singapura pada tahun 50an telahpun meninggal dunia dalam usia 72 tahun di Huijbergen,Belanda setelah melalui berbagai penderitaan selepas dipisahkan oleh Mahkamah di Singapura dari ibu angkatnya Puan Aminah yang tinggal di Kemaman.

Keputusan Mahkamah telah membangkitkan kemarahan umat Islam hingga tercetusnya tunjuk perasaan yang mengorbankan 18 orang umat Islam.Ada cerita yang menyebutkan seorang Inspektor Polis,Encik Taha Kalu turut sama berrdemontrasi bagi mempertahankan aqidah Natrah yang bakal dimurtadkan.

Tenyata umat Islam ketika itu termasuk anggota polis begitu sensitif sekali tentang persoalan aqidah umat Islam.Bebeza benar selepas negara ini berada di bawah pentadbiran BN selepas 50 tahun.Belum ada seorangpun yang terkoban kerana membela aqidah umat Islam yang dikatakan telah lebih 200 ibu yang murtad.

Pastinya tiada anggota polis seperti Taha Kalu untuk sama berdemontrasi,tetapi yang ada ialah ratusan polis yang berkumpul untuk membelasah penunjuk perasaan.

Lagi cerita Natrah klik sini