Thursday, July 16, 2009

Panas! Setpol Exco Selangor Terbunuh atau Dibunuh?

Panas!Panas!Politik Malaysia terus mendidih.Belum habis lagi cerita Manek Urai,tiba tiba gempar pula dengan tragedi penuh persoalan.
Bagaimana Setiausaha politik Ean Yong Hian Wah , Exco Serdang ,Teo Beng Hock mati semasa dalam tahanan SPRM?Beliau dikatakan terjatuh di tingkat 14th Ibu Pejabat SPRM , Shah Alam petang tadi.Apakah benar beliau terjatuh,terjun sendiri atau ada orang yang menjatuhkannya ke bawah!Semuanya bermain dipikiran pencinta demokrasi dan keadilan.
Berbagai kemungkinan boleh diramalkan berpandukan kes kes sebelum.Sudah ramai yang mati dalam tahanan.Mantan TPM sendiri menanggung derita kerana dibelasah separuh mati oleh pembesar utama polis.Pembunuhan politik bukanlah terlalu asing bagi Malaysia.
Sudah ada berita yang heboh tentang penderaan dilakukan oleh pegawai penyiasat SPRM ke atas mangsa dalam kes kes sebelum ini.
Apa perlu Teo Beng Hock disiasat hingga jam 3 pagi?Semuanya perlu dijawab oleh SPRM.
Peliknya kenapa SPRM bertindak terhadap YB YB Pakatan berbangsa Cina untuk disiasat!Apakah ada perancangan sebaliknya?Semuanya menjadi tanda tanya. Sehingga kini belum ada kenyataan resmi dari pihak SPRM.

Dalam berita TV tadi kelihatan Ronnie Liu sedang mengamuk di Ibu Pejabat SPRM tersebut kerana tidak ada pegawai SPRM yang boleh ditemuinya untuk mendapat penjelasan tentang kematian Beng Hock.

No comments: