Wednesday, November 25, 2009

Tangguh Pilihanraya:Beri Peluang Umno Selongkar Kubur

Di zaman Najib ,tiada lah apa yang pelik dengan keputusan Mahkamah Rayuan semalam berkait kes Kota Seputeh yang membenarkan permohonan menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi sebelumnya yang telah mengarahkan SPR mengadakan pilihanraya.

Peluang penangguhan yang ada pastinya baik untuk memberi peluang SPR membantu Umno menyelongkar mana mana kubur di Kota Seputeh,kalau kalau ada penghuninya yang sudi dikejutkan untuk kembali mengundi pada Pilihanraya kecil yang bakal berlaku.Sempat lah juga buat upacara puja ruh untuk balik mengundi!
Kota Seputeh bukan Bagan Pinang yang sudah siap 5000 undi bonusnya.Umno pun sedar Bagan Pinang bukan kayu ukurnya menilai kekuatan sebenar Umno/BN.Kota Seputeh lah tempat sebaiknya bagi UBN.Begitu juga bagi Pakatan Rakyat.Di sinilah medan pertarungan sebenar.
Bagi BN yang ketinggalan 7 gol ,peluang yang ada mesti digunakan semaksima mungkin untuk mempastikan parti reput itu dilihat masih relevan.Kalau mampu dibangkitkan semula nenek moyang yang hanya kenal 'kapal layar' walaupun dah lama bersemadi,kena lah buat apa cara sekalipun.Kalau tak cukup jampi menteranya untuk memanggil ruh ruh itu pulang,mungkin boleh saja 'ruh ruh' itu dipindahkan ke dalam batang tubuh 'Awang Hitam' ke,Mat Indon pun ada.
Najib cukup pakar kerja kerja tersebut.Orang Pekan tentu tahu sangat dengan kisah rumah panjang di Sungai Miang yang munculo menjelkang PRU 2004 yang lalu.

No comments: