Wednesday, October 12, 2011

Gempar:Tujuh Bas Warganegara Asing Ke Putrajaya Untuk Ambil I.C


Ketua Pemuda PAS Johor Suhaizan Kayat hari ini melaporkan berita gempar dari Putrajaya.Tujuh buah bas yang membawa warganegara asing dilaporkan bergerak dari Johor menuju pusat pentadbiran negara dengan diiringi sebuah kereta perdana yang membawa seorang Dato'.Mereka menuju Jabatan Perdana Menteri untuk mendapat IC bagi membolehkan mereka mengundi pada pilihanraya yang akan datang.

Ini sudah melampau.Walaupun berkali kali SPR dan kerajaan menafikan wujudnya pengundi hantu termasuk dari kalangan warga asing,tetapi bukti bukti yang terus terbongkar tak dapat ditutup lagi.Hanya orang orang orang yang taksub dengan Umno sahaja tak mempercayai cerita ini atau sengaja memekakkan telinga mereka.

Menjelang Pilihanraya 2004 yang menyaksikan BN menang besar dalam pilihanraya ,saya bersama dengan rombongan pimpinan PAS Pahang sempat menyelinap masuk ke sebuah perkampungan yang tiba tiba muncul menjelang PRU di sekitar Sungai Miang ,Pekan yang menempatkan warga Myanmar.

Aneh sekali kawasan hutan dara yang tidak pernah digazetkan sebagai kawasan penempatan tiba tiba bertukar menjadi kawasan perumahan yang menempatkan 500 keluarga dari Myanmar.Lebih aneh lagi mereka semuanya mempunyai Kad Pengenalan biru yang masih baru dengan alamat yang sama di Sungai Miang dalam Parlimen Dato Najib Tun Razak.

Mereka yang kami temui banyak mendiamkan diri dan dilarang oleh pihak tertentu untuk memberi apa apa respon kepada kami.Akhirnya bila berlaku pilihanraya umum ,Najib menang besar berbanding PRU ke 10 yang beliau hampir tewas.

Kini apabila beliau menjadi PM,hal yang sama diulang di seluruh negara untuk mengekalkan kuasanya.Para pencinta demokrasi harus bersedia untuk sekali lagi turun ke jalanraya mempertahankan demokrasi dan pilihanraya bersih dalam himpunan BERSIH 3.

No comments: