Friday, July 18, 2008

Umno Tipu Belia Jengka,Ayuh Sertai ANAK!


Pemimpin Umno di Jengka ternyata berbohong dalam pilihanraya lalu apabila cuba memancing undi golongan generasi ke 2 dengan janji pembinaan rumah untuk mereka.Kononnya pembinaan rumah itu akan disegerakan selepas selesai pilihanraya.

Lebih angkuh lagi ada penceramah Umno yang bercakap dengan angkuh,rumah generasi kedua itu hanya akan dibagi kepada anak-anak ahli Umno,seolah-olah harta Felda ini milik mak bapak mereka.

Tapi ternyata selepas seratus hari cerita pasal rumah generasi kedua itu tenggelam timbul tak berbunyi lagi.Lebih mengejutkan lagi apabila ADUN Jengka yang juga Ketua Pemuda Umno kawasan,Wan Salman sendiri tertanya-tanya bilakah projek perumahan tersebut akan dimulakan.

Cukup memalukan,YB baru ini selaku pemimpin Majlis Belia Felda turut menggunakan umpan yang sama dalam pilihanraya yang lalu.Tetapi dalam sidang DUN Pahang yang lalu beliau sendiri yang bertanya,bilakah projek tersebut akan dimulakan.Jawapan dari exco yang terbabit bahawa projek tersebut belum lagi diluluskan oleh kerajaan negeri,jika diluluskan pun paling awal akan bermula pada tahun 2010!
Ternyata belia-belia yang berebut-rebut mendapatkan borang permohonan rumah yang diedar ketika kempen pilihanraya lalu telah ditipu hidup-hidup oleh penceramah-penceramah dan calon BN sendiri.

Lantaran itu,Ketua Lujnah Peneroka DPP Pahang,Ustaz Shahril Azman Abd Halim mengajak generasi kedua Felda bangkit menuntut hak mereka dengan bersama menyertai Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan (ANAK) yang diketuai saudara Mazlan Aliman.

Sehingga kini ANAK yang belum menjangkau setahun jagung telah menunjukkan kesungguhan memperjuangkan hak peneroka dan anak-anak mereka.
Gambar:ADUN Jengka,Wan Salman Wan Ismail


No comments: