Friday, January 30, 2009

Pemuda Maut di 'Jalan Maut'

Simpang Maut yang meragut nyawa Mohd Shahir
Posting saya pada September 2008 bertajuk Jalan Jalan Maut Di Jengka telah menjadi kenyataan.Peringatan saya tentang simpang kedua Jengka 16 yang merbahaya akhirnya meragut nyawa Mohd Shahir Mohd Nor 21 tahun dari Sg Tekam Utara seminggu lalu yang bekerja dengan Mat Sapak Tayar.

Saya yang berada dilokasi kejadian pada jam 9.00 malam sempat melihat Mohd Shahir menghembuskan nafasnya selepas motorsikal RXZnya merempuh sebuah kereta yang hendak membelok masuk ke Jengka 16.Ketika itu kedua dua kenderaan tersebut dari arah Bandar Pusat.

Allahyarham Shahir mengalami pendarahan dan kecederaan serius dibahagian kepala dan lehernya.Dalam keadaan tidak sedarkan diri,nafasnya turun naik ketika itu.Saya sempat menghubungi keluarganya melalui handphone Allahyarham yang saya ambil dari poket seluarnya dan memaklumkan kemalangan tersebut.Tetapi ketika itu beliau telahpun tidak bernyawa lagi.

Antara kedua dua motor yang merempuh dan kereta yang membelok tiada siapa yang boleh dipersalahkan kerana di tengah simpang tersebut sememangnya terdapat garis putus putus yang membolehkan kenderaan memotong.Keprihatinan pihak berkuasa saja lah yang di tunggu tunggu untuk memasang tanda amaran atau sebagainya.

Kepada keluarga Allahyarham bersabarlah dengan takdir Ilahi.

No comments: