Friday, February 6, 2009

Kurang Hajar!

Oleh Ustaz Misbahul Munir
MB Perak telah dilayan dan dihalau dengan tidak sopan oleh Dato' SS

Kejadian ini berlaku ketika Dato' Seri MB dan EXCO-EXCO Pakatan Rakyat berada di pejabat Menteri Besar. Ketika itu MB sedang dikerumuni oleh para wartawan yang begitu ramai untuk membuat liputan. Pihak polis turut digunakan oleh Dato' SS setelah pihak keselamatan pejabat SUK tidak sampai hati berbuat demikian.

Kedatangan MB dan EXCO disambut dengan mesra oleh pegawai-pegawai keselamatan pejabat SUK, begitu juga pegawai-pegawai kerajaan dan staf-staf pejabat turut menyambut dan ada yang mengiringi MB ke pejabat.Beliau sempat melawat beberapa pejabat EXCO yang lain.

Sebahagian pejabat telah dikunci dan tidak dibenarkan masuk, antara pejabat EXCO yang dilawati oleh MB ialah Pejabat Dato' Ngeh Kho Kham, menurut Ngeh, banyak fail-fail di rak fail telah tiada, hanya fail dan dokumen peribadi Ngeh sahaja yang ditinggalkan atas meja.Seketika sebelum meninggalkan bangunan SUK, pegawai-pegawai kerajaan dan staf-staf pejabat mengerumuni dan bersalaman dengan MB.

Riak muka yang ditunjukkan semuanya menampakkan sayu dan sedih, ada juga yang menitis air mata. Mereka bersedih kerana pemimpin yang disayangi, mudah didampingi, mesra dan suaranya yang sentiasa memberi nasihat selepas Solat Zohor tidak akan didengari lagi.Ramai juga yang bersalaman dengan saya dan berpeluk-pelukan. Saya sempat berbisik dengan beberapa orang yang bersalaman dengan saya, "Insyallah, kalau ada kejutan nanti, kami akan kembali semula ke sini".

3 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

FOBIA NAJIB

Pakatan Rakyat huru-hara takut ada ahli lompat parti.

Ada ahli mereka buat tuduhan kononnya akan dibayar oleh BN untuk lompat atau ditawarkan jawatan.

Mereka lupa- dulu Anwar Ibrahim lakukan perkara yang sama...

Karajaan BN huru-hara bila ada yang hendak lompat parti sertai Pakatan

Anwar tawar jadi EXCO dan jawatan dalam kementerian jika ada ahli dari Sabah lompat parti.

UMNO Fobia Anwar kerana masalah lompat parti dan kini...

PAS, DAP dan PKR FOBIA NAJIB...

Kita tunggu Najib jadi PM selepas MAC nanti...bertambah lagi fobia Pakatan.

http://pkrpasdap.blogspot.com

Lebai Mangkuk said...
This comment has been removed by the author.
Lebai Mangkuk said...

Sdr tuan rumah,
teman sebeno nye selalu ke bandar Pusat Jengka. Kalau anda kenal dan bertemu Ustaz Hj Hashim b.Hj.Othman, katakan 'lebai' dari Teluk Intan kirim salam.

Ustaz ni walaupun dah tua, hampir 80 tahun masih mengajar lagi dan jadi naib-khadzi(juru-nikah kahwin)

Terima Kasih.