Wednesday, October 8, 2008

Detik Mendebar,Pak Lah Nak Jadi Sape!

Jam 3.30 ptg,detik mendebarkan seluruh rakyat Malaysia.Pak Lah mula meeting bersama pemimpin-pemimpin Barisan Nasional.

Pak Lah akan umumkan samada beliau akan terus pertahan jawatan Presiden atau berundur.Semuanya tertunggu-tunggu,siapa yang akan menyembelih siapa,siapa yang terkorban,siapa yang mengorbankan.

Kalau Pak Lah undur,bagaimana nasib menantu di Tingkat 4?Kalau Pak Lah lawan,bagaimana dengan Altantuya?Sorry,bagaimana dengan suami Rosmah?

Semua sedang menunggu penuh debaran.Kalaulah Pak Lah betul betul berundur,tak cerdik ke dia?Najib ganti Pak Lah,Ku Li lawan Najib,atau Pak Lah nak serah negara pada Anwar!

Sape pun ganti Pak Lah ,Umno tak ke mana jugak,rakyat macam biasa.Najib jadi PM,Pengerusi JKKK Jengka 14 tak kan jadi Pengurus Felda.Pokok getah tak akan keluar petrol.Getah sekerap tak kan jadi wangi.

Cuma satu saja yang paling pasti.Kalau Najib jadi PM,Pak Lah jadi Mahathir! Masa Pak Lah naik jadi PM dulu Mahathir jadi Tunku!Tunku pula jadi sape?Tunku jadi Dato Onn.Semuanya lawan Umno lepas tak jadi presiden.

Umno hanya dilihat betul ketika mereka jadi Tok Penghulunya.Bila dah jadi rakyat biasa,ahli bawahan, tak de seorang pun bekas Presiden Umno yang mengatakan Umno itu betul.

Peliknya bila Pengerusi JKKK yang tamat Darjah Tiga dan Tok Imam tua yang boleh tidurkan makmum masa khutbah Jumaat,berdengung sekali Umnonya walaupun baru sekali dibawa melawat free ke Masjid Putrajaya!Berdengung Umnonya lebih hebat daripada arwah Tun Ghafar Baba.

Kita tunggu kejap lagi,betul tak Pak Lah akan jadi Mahathir!

No comments: