Monday, October 13, 2008

Tabung Azan UMNO Cheras,Cara Mudah Nak Buat Duit

Ketua Umno Bahagian Cheras yang melancarkan Tabung Azan semalam untuk disumbang kepada Utusan Melayu yang menghadapi saman fitnah oleh Teresa Kok menyifatkan tindakan Teresa menyaman akhbar tersebut sama dengan menyaman agama Islam.

Akhbar yang buat cerita bohong dan fitnah itu dibela oleh pemimpin Umno tersebut dengan membangkitkan sentimen agama .Begitulah cara mudah untuk buat duit dan cepat popular di musim musim pemilihan ini.

Membela pemfitnah dan bohong dirasakan sama dengan membela Islam,begitu jauh sekali tersasul Senator Syed Ali AlHabsyie dalam mengenali siapakah yang patut dibela.Tabung Azan yang diwujudkan itu 'kununnya' nak bantu Utusan dan juga untuk disumbang kepada masjid dan surau.Tetapi ,Umno dengan duit bak padi dengan ayam,mana boleh dok dekat.Berapa persen duit tu akan dapat kat masjid dan surau,berapa persen yang masuk poket pemimpin?

Apa pun janganlah melalut.Masa Ketua Umno Kota Bharu saman hudud di Kelantan,tak da seorang pun Umno yang tubuh Tabung Hudud,tapi bila Teresa saman Utusan yang fitnah dia,tiba tiba muncul Tabung Azan.Cepat betul ambil kesempatan!

Penternak babi kat Bukit Pelanduk Negeri Sembilan tentu masih ingat apa jadi dengan tabung tabung yang diwujudkan oleh MCA dan peruntukkan yang disediakan kerajaan Umno N9 zaman Mat Isa jadi MB dulu.Duit yang dikumpul ratus ribu untuk bantu ;penternak babi yang kerugian akibat babi babi mereka dimusnahkan kerana bawak virus JE,tak sampai pun duit tu ke tangan mereka,bocor di tengah jalan!

Lebih memeranjatkan,dalam senarai nama penternak babi yang patut terima duit pampasan,tiba tiba ada berpuluh nama orang melayu yang nak sebut kalimah 'babi' pun berasa loya.Datang dari mana nama-nama ni?Sape pulak yang tolong ambilkan pampasan untuk si Melayu ni?

No comments: