Friday, October 31, 2008

Pengarah JPM di Indonesia Macam Budak Tadika Kemas

Dr Junaidi berbaju melayu coklat

Blogger Suara Anak Muda melaporkan dari Acheh,Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia telah mengeluarkan satu kenyataan bersifat ugutan kepada pelajar-pelajar Malaysia semalam supaya jangan terlibat dengan pembangkang.

Dlam pertemuan antara Duta Malaysia di Indonesia dengan pelajar pelajar Malaysia di Acheh,Dr Junaidi Abu Bakar Pengarah JPM itu mengancam akan menyusahkan mana mana pelajar yang menyokong pembangkang untuk mendapat pekerjaan sebagai guru JQaf.

Anak melayu kelahiran Kuala Krai itu juga berjanji akan menyusahkan pelajar pelajar berkenaan untuk mendapatkan visa dan permit izin tinggal di Indonesia.

Saya berharap beliau merupakan spesies Umno terakhir dari negeri Serambi Mekah yang berperangai mengalahkan budak-budak Tadika Kemas.Saya pun heran,masih ada juga pegawai kerajaan yang masih tak sedar diri walaupun Barisan Nasional dah ditolak rakyat Malaysia.Tak taulah pula kalau beliau terlalu lama tak balik Malaysia.

Beliau tak tau ke,Pakatan Rakyat dalam perjalanan menuju Putrajaya,cuma singgah sebentar di bangunan Parlimen.

Budaya ugut mengugut sepatutnya dah lama berakhir.Beliau bercakap di hadapan mahasiswa yang cerdik pandai,tak perlu diugut ugut.

Janganlah ketika ada kuasa belagak nak jadi malaikat Mikail,nak urus rezki manusia.Dr Junaidi kena belajar dari pegawai kerajaan Selangor zaman Khir Toyo yang dihantar ke Mesir untuk buat kacau kat sana.Apa nasib dia sekarang selepas 'Tokong' sembahan dia dah kehilangan kuasa.Selepas puas menzalimi anak Selangor di Mesir,kini beliau pula diseret ke muka pengadilan kerana seleweng duit zakat Selangor.dia juga dulunya pernah belagak jadi 'Firaun' robohkan surau dan masjid di Selangor.

Pesan saya pada Dr Junaidi janganlah nak menongkat langit.Berapa tahun saja lagi kamu nak bekerja,kemudian pencen dan seterusnya nak ke planet Marikh ke?Janganlah ganggu anak anak kami yang nak belajar.

Kepada adik-adik mahasiswa di Acheh atau dimana mana juga,usahlah bimbang dengan ancaman manusia,ancaman itu terlalu kecil berbanding ancaman Allah ke atas mereka yang melaku kezaliman.Teruskan perjuangan kalian.Ingat,STUDENT POWER!!

1 comment:

Biar Putih Tulang said...

kawe sokong demo..demo buleh ganti pejuang berani mati balee..kawe tengok ko smangat dmo kwe bleh tau dah suatu maso kelok dmo akan jd mujahideen alaf baru...TAKBIIIRRR