Sunday, October 19, 2008

Pak Lah Lancar Perang Terbuka

Perang terbuka ke atas Muhyiddin Yassin oleh bakal Mantan Perdana Menteri sudah bermula apabila Pak Lah secara terang terangan membidas calon Timbalan Presiden Umno,Muhyidin Yassin yang disifatkan sebagai gelojoh dan tidak sabar untuk menjadi Timbalan Presiden parti.

Pak Lah dengan wajah dan suara yang membayangkan kesedihan dan kekesalannya mendakwa Naib Presiden Umno itu sebagai orang yang bertanggungjawab mempersoalkan pelan peralihan kuasa yang sepatutnya berlaku pada Jun 2010.

Muhyidin juga dianggap tidak menghormati keputusan terbaru yang menetapkan pelan peralihan kuasa akan berlaku pada Mac 2009.

"Sebenarnya dialah (Muhyiddin) yang menimbulkan isu mempercepatkan peralihan kuasa dilakukan dengan membuat kenyataan-kenyataan di luar, di Singapura.

"Semua orang dah bersetuju. Mereka sendiri tak kata tak bersetuju. Datuk Seri Mohd Najib dengan saya dah ada persetujuan yang direstui dan dipersetujui oleh ahli-ahli Majlis Tertinggi Umno," katanya.

Kenyataan terbaru Pak Lah ini membayangkan beliau semakin tersisih dari kepimpinan Umno,manakala pelan peralihan kuasa yang dipercepatkan tidak mampu lagi menyelamatkan Umno dari perpecahan.

No comments: